Forum Forum ZR-7 Strona Główna

 Spalanie

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Czw 11:29, 24 Kwi 2014    Temat postu: Spalanie

Jakie mieliście najniższe spalanie w waszych ZRkach ?

Mnie się udało zejść do 5.1 l - trasa 700 km w jeden dzień Smile

Najwyższe coś ok 10 l, ale to po początek sezonu (ssanie itp) połączone z regulacją gaźników


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 14:09, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Do niedawna nie zastanawiałem się tak dokładnie, spalał tyle ile wlałem Very Happy Jednak gdy na początku sezonu zrobiłem cztery kursy, każdy po ok. 40km i musiałem przełączyć na rezerwę (1os. 130-160, 170km/h; 2 os. 90-130km/h ok.20%) tak w połowie kwietnia zlitrażowałem go. Przy spokojnej turystycznej jeździe (1os. 80%, 2os.20%, 80-90, max 110km/h ) zrobiłem 270km i zatankowałem 13,6 litra. Spalanie wyszło 5,04 l/100km. To mnie uspokoiło bo już myślałem, że coś jest nie tak Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaku dnia Pią 14:10, 25 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 22:56, 25 Kwi 2014    Temat postu:

Minimum jakie mi wyszło to 4,7 litra a max to 5,7 litra.
Latam sam, zwykle z prędkościami 120-140 km/h.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomaszek
Podawacz śrubek



Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:56, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Minimum 4,6

średnio około 6

Max między 9 a 10


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Sob 19:13, 26 Kwi 2014    Temat postu:

Wiec albo ja mam aż tak ciężką rękę, że nie mogę zejść poniżej 5, albo mam coś do wyregulowania.

Fakt że wolno nie jeżdżę ale w granicach 140 km/h max. Zwykle utrzymuję przelotową 120 km/h. No ale spod świateł dzida Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 17:04, 27 Kwi 2014    Temat postu:

DeFi napisał:
[...] No ale spod świateł dzida Smile

No wiadoma sprawa, prawie każde światła to pełen ogień Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Nie 20:49, 27 Kwi 2014    Temat postu:

Ja najbardziej lubię pierwsze 3 biegi. Zwłaszcza że wydech Remusa od 6 tyś zaczyna pięknie ryczeć Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 21:28, 27 Kwi 2014    Temat postu:

Mnie bardzo podoba się dźwięk oryginalnego tłumika ale z ciekawości chętnie posłuchałbym też innych. Swoją drogą, wie ktoś czy taka zamiana może mieć wpływ na spalanie?
Słyszałem, że długość kolektorów, miejsce ich łączenia w jedną rurę plus tłumik jest specjalnie wyliczane w zależności od charakterystyki silnika. Ciekawe czy to prawda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Nie 23:17, 27 Kwi 2014    Temat postu:

W pewnym sensie ma to wpływ. Po wymianie wydechu na sportowy zaleca się regulację i synchro gaźników.

Poza tym, zakładając przelot zubażasz mieszankę i musisz popuścić śrubę regulacji mieszanki, a więc większą dawkę paliwa, co przekłada się na spalanie.

A długość kolektorów i łączenia mają wpływ na głośność i emisję spalin Euro ileśtam o ile się nie mylę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 0:04, 28 Kwi 2014    Temat postu:

Długość kolektorów i ich łączenia ma jeszcze wpływ na tak zwane zjawiska falowe w układzie wydechowym. Czyli trochę podobne zadanie jakie ma airbox w układzie dolotowym.
Przy wymianie samego tłumika na sportowy ale dedykowany do danego modelu nie ma potrzeby dodatkowych regulacji.
Ale po założeniu tłumika przelotowego trzeba by już było wyregulować gaźniki.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ZR-7 Strona Główna -> Motocykl Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin