Forum Forum ZR-7 Strona Główna

 Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Ptaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 2:10, 20 Kwi 2014    Temat postu: Wymiana tarcz zegarów z mil na km/h

W związku z tym że moja ZR-7 przyjechała z wysp do Polski za pracą, wpadła w moje łapy i od razu zaczęła mnie wpieniać prędkościomierzem z podwójną skalą.

[link widoczny dla zalogowanych]

Skala w km/h w ogóle nieczytelna, zwłaszcza w nocy lub w słońcu.
Tarcze kupiłem na alledrogo, zamienniki dopasowane do licznika w milach. Wykonanie może być, szału nie ma i pewne felery są, ale uważam że do przełknięcia. Zresztą widać na fotach.
Przed rozebraniem czegokolwiek warto zapalić moto , zagrzać i zrobić fotkę albo zapamiętać ile wskazuje obrotomierz na wolnych obrotach.
A więc do dzieła.
„Najsampierw” zdejmujemy reflektor – bardzo ułatwi nam to dojście do zegarów od spodu.
Najpierw dwie małe śrubki u dołu, po obu stronach reflektora, który już wówczas daje się wyjąć bez oporu. Potem odkręcamy dwie duże śruby mocujące obudowę reflektora i rozpinamy kostki elektryczne, co pozwoli na odsunięcie całej obudowy.
Następny krok to odkręcenie linki prędkościomierza i trzech śrub w obudowie zegarów, śruby są od spodu.

Po zdjęciu kubków , odkręcamy trzy nakrętki trzymające całe zegary. Po ich odkręceniu możemy już zegary wyjąć z motocykla i zabrać w wygodniejsze i czystsze miejsce.
Gdy już mamy pacjenta na stole to odkręcamy 6 wkrętów , 4 z nich trzymają chromowane ringi, a dwa chromowaną osłonkę na panel z kontrolkami.
Teraz możemy już zdjąć te chromowane duperele oraz czarną , górną część zegarów razem z szybkami.
Tym sposobem mamy dostęp do tarcz Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

Wymieniamy komplet tarcz żeby nie różniły się od siebie wizualnie.
Najpierw powinniśmy zdjąć z tarcz kołeczki oporowe, przytrzymujące wskazówkę na 0.
Trzeba to zrobić delikatnie, ścisnąć od spodu i wypchnąć.
Po usunięciu kołeczków wskazówki opadną w położenie poniżej zera, ważne żeby na to zwrócić uwagę bo przy ponownym montażu wskazówek trzeba je założyć w tym samym położeniu, to bardzo ważne zwłaszcza w przypadku obrotomierza.
Teraz zdejmujemy wskazówki, najlepiej przy użyciu widelca, wkładamy pod wskazówkę i robimy dźwignię, wskazówka powinna odskoczyć w górę.
We wskaźniku paliwa możemy wymienić tarczę bez ściągania wskazówki.
Same tarcze to dwa malutkie wkręty. Tarcze zdejmujemy, i montujemy nasze zamienniki.
Przed montażem tarcz można w nich osadzić te czarne kołeczki oporowe, jeśli są za luźne można im pomóc kropelką.

[link widoczny dla zalogowanych]

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.
Oczywiście mając całość na wierzchu warto wyczyścić co się da i wymienić wszystkie żaróweczki.
Po montażu całości na motocyklu, sprawdzamy czy obrotomierz na wolnych obrotach pokazuje taka samą wartość jak przed operacją, jeśli nie to rozbieramy całość jeszcze raz i korygujemy położenie wskazówki poprzez jej ponowne założenie.
Wydaje mi się że nakład pracy niewielki a efekt fajny i w końcu zegary są czytelne.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia nie oddają koloru podświetlenia i wydaje się że w jednym miejscu jest zielony a w drugim biały, w rzeczywistości całość jest podświetlona na zielono.

Powodzenia !


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Nie 2:22, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Fajnie. Troszkę te cyferki zbyt powiększone, ale ważne że czytelne.

Ja zmieniałem podświetlenie na LEDowe i przez przypadek trafiłem na fajne połączenie niebieskiej LEDy o zwykłej żaróweczki.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ptaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Nie 2:40, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Ciekawie to wygląda Very Happy
Na ledy wymieniłeś tylko niektóre żarówki z podświetlenia ? Tam gdzie jest zielone nadal podświetla zwykła żarówka ?
Jakie ledy wstawiłeś - zamienniki żarówek czy kombinowałeś z jakimiś paskami led itp ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Nie 16:24, 20 Kwi 2014    Temat postu:

Zamontowałem zamiennik zwykłej żarówki. Bodajże ok 2 zł sztuka.
Początkowo zamontowałem wszystkie LED, ale zapomniałem o podświetleniu licznika przebiegu dziennego (ta żaróweczka jest mniejsza). Co dało efekt widoczny na prędkościomierzu.
Zaciekawiony połączeniem wymieniłem skrajną żarówkę w obrotomierzu na zwykłą.
Miałem plan zamiany tej jednej na białą LEDę, ale jakoś nie ma kiedy tego zrobić.

Co ciekawe, nasz cyferblat nie przepuszcza światła z czerwonych LED


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ZR-7 Strona Główna -> Modyfikacje Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin