Forum Forum ZR-7 Strona Główna

 Kolektor wydechowy

Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
Jaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 16:22, 28 Kwi 2014    Temat postu: Kolektor wydechowy

Ostatnio zastanawiałem się nad demontażem ukadu. Robił to ktoś może? Jedna z teorii mówi, że jeśli nie trzeba to lepiej szpilek kolektorów nie ruszać bo może się skończyć ukręceniem. Do tego może potrzebne byłyby nowe uszczelniacze a dla jednego wyedechu komplet ok. 20zł.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomaszek
Podawacz śrubek



Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:39, 28 Kwi 2014    Temat postu:

W jakim celu chcesz demontować układ ?

Szpilek w tym celu nie trzeba i nie należy wykręcać.

Ja założyłem uszczelki po 6 zł na rurkę i jkoś od zimy nic złego sie nie dzieje


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 22:00, 28 Kwi 2014    Temat postu:

Żeby go gruntownie doczyścić bo wątpię żebym doszedł w każde miejsce bez demontażu.

To rozumiem, że kolektory przykręcone są nakrętkami? Gdzie kupowałeś uszczelki, domyślam się, że nie oryginały.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomaszek
Podawacz śrubek



Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:45, 28 Kwi 2014    Temat postu:

Tak, oczywiście , że zamienniki.
Jeśli Twój kolektror nie posiada korozji głębokich wżrzerów mega rys itp. a zdjęcia na to wskazują, to nie demontuj układu. Każdy demontaż to jakiś tam uszczerbek na zdrowiu. Po co skracać życie .Autosol + długa szmatka i do boju. Przecież tym trzeba jeździć


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomaszek dnia Pon 22:46, 28 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 23:15, 28 Kwi 2014    Temat postu:

O, i to się nazywa fachowa porada Wink Doprawdy mocno wahałem się czy je demontować czy nie. Głębokich wżerów nie ma ale i tak co się trzeba namęczyć to historia.. Ja używam Technicolu do Inoxu i Al ale może warto spróbować Autosolu, czytałem o nim i ma dobrą opinię.

Powiedz mi jeszcze, po doczyszczeniu do oryginalnego wyglądu i jeździe kolektory zachowały "kolor" stali nierdzewnej czy pokryły się lekko żółtawym filmem?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomaszek
Podawacz śrubek



Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:32, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Z kilometra na kilomert robią się coraz bardziej złote, ale nie przebiega to jakoś wyjątkowo szybko. Od renowacji w lutym zrobiłem jakieś może 2000 km. Moje wyglądały już "słabo" i zdecydowałem się je zdjąć bo większe ich zapuszczenie stałoby sie już pewnie prawie niemożliwe do renowacji bez całościowej ingerencji papierem ściernym. I to jest właśnie moim zdaniem najlepszy moment na odrestaurowanie kolektora. Gdy kupowałem motocykl to kolektor był przez niemca zadbany i ten stan mam zamiar utrzymywać.

Ech te nowe, tanie konstrukcje układów wydechowych. Gdzie im do tych stosowanych 10 lat temy. Nie ma się więc co dziwić, że tłumik do naszej Kawy kosztuje 2 tysięce albo więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Wto 20:55, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Moje kolektory raczej nie nadają się na powierzchowne odświeżenie bez demontażu:


aczkolwiek po godzince pracy z Auto Max'em:



Te ciemne plamy ciężko schodzą. Trzeba by je potraktować papierem ściernym (może wodny da radę by nie robić zbyt głębokich rys)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomaszek
Podawacz śrubek



Dołączył: 25 Kwi 2014
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:57, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Dokładnie tak. 2000 na wodę i kolejna godzinka. Prze....ana robota

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DeFi
Administrator



Dołączył: 10 Kwi 2014
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Września

PostWysłany: Wto 23:49, 29 Kwi 2014    Temat postu:

Ale efekt będzie piorunujący Smile

Pamiętam jak polerowałem ranty felg w ER-5. 1 dzień jedna felga. Kciuk przez tydzień mnie bolał. Ale efekt pracy był rewelacyjny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaku
Podawacz śrubek



Dołączył: 11 Kwi 2014
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 7:19, 30 Kwi 2014    Temat postu:

Mam tego samego typu przebarwienia, te ciemne plamy tylko w mniejszej ilości i technicoll baardzo powoli ale daje radę.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaku dnia Śro 7:32, 30 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ZR-7 Strona Główna -> Garaż/Warsztat / Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
gGreen v1.3 // Theme created by Sopel & Programosy
Regulamin